Eindelijk relaxen - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Bernadette Vlodrop - WaarBenJij.nu Eindelijk relaxen - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Bernadette Vlodrop - WaarBenJij.nu

Eindelijk relaxen

Door: bernadettevietnam

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

05 Juli 2012 | Vietnam, Hoi An

De laatste keer dat jullie van me hoorde zat ik in Hanoi en Mai Chau. Inmiddels zit ik alweer in Hoi An en heb ik Hue bezocht.

Toen ik op 2 juli het hotel verliet, stapte ik in de auto richting Hanoi CS. Vanaf hier zou ik de nachttrein nemen naar Hue. In de trein deelden Vinent en ik een coupe met 2 andere passagiers. Tenminste dat dachten we..De treinreis zou 12 uur duren dus hoopten we dat we 2 leuke (betrouwbare!) medepassagiers zouden hebben. Toen we in de trein stapten, zagen we nog niemand anders. Stiekem was ik al een beetje aan het hopen dat wij de enige in de coupe zouden zijn en we dus 4 bedden met z'n tweeen hadden. Niets was minder waar: vanuit het niets verschenen er ineens zo'n 50 gillende, schreeuwende en huilende kinderen. Je raadt het al; onze medepassagiers. Vincent en ik deelden de reis (12 uur!!) met een horde kinderen. Van slapen en dromen kwam niet veel terecht, van de nachtmerrie echter wel.
Wat was ik blij toen we aankwamen in Hue!

Hue
Hue is een erg mooie stad. Heel anders dan Hanoi want hier zijn veel minder scooters en gebouwen en meer toeristen en natuur. Onze tourguide Nh^ang (spreek uit: Njan) sprak niet zo goed Engels wat soms tot gekke gesprekken en misverstanden leidde. Nadat we ons hadden opgefrist in het hotel gingen we de stad in om tempels, natuur, tombes, etc. te bekijken. Van alles natuurlijk de nodige foto's gemaakt. De verrassing kwam op het eind. Midden in de tuin van een van de paleizen stonden olifanten. 2 reusachtige beesten waar we op mochten rijden. Echt een te gekke ervaring!! De kracht van zo'n beest is enorm en zijn huis is echt enorm dik. Heel wat anders dan paardrijden..
De volgende dag gingen we met onze tourguide naar een weeshuis. Dit was erg indrukwekkend aangezien er erg veel kinderen hutje-mutje zaten die van vieze tafels en borden moesten eten. Ieder kind had zijn eigen verhaal. Ouders overleden, kind werd verwaarloosd, ouders konden het kind niet aan, etc..Onze guide wist erg veel van het weeshuis af. Wat bleek nou; dit was zijn weeshuis. Onze guide was zelf een wees en is opgegroeid in dat arme, vieze weeshuis. Hij liet ons foto's zien van hem en zijn zusje toen ze klein waren en hij liet ons 'zijn' bed zien.
's Middags vertrokken we naar Hoi An.

Hoi An.
Inmiddels zit ik in Hoi An en heb ik al verschillende huizen, tempels, cafes en winkels bezocht. Ons hotel is ook echt schitterend met een groot zwembad waar we op dit moment ook zijn. Na al die trektochten, citytours en avonturen ben ik wel aan wat rust toe.

Het is leuk om jullie reacties te lezen en zo iets van het thuisfront te horen. Bedankt!!

Dikke kussen en veel liefs uit een zonnig Vietnam!

  • 05 Juli 2012 - 07:16

    Tja Wie Ook Weer:

    tof dat van die olifanten en heel erg relaxed om aan een zwembad te liggen. Geniet maar van de cultuur en de natuur daar en rust goed uit. straks moet jij ook nog naar saigon en ook daar is een druk programma dunkt me zo.
    Veel plezier nog.

    gr/p

  • 05 Juli 2012 - 09:23

    Mama:

    overal in de wereld zijn kindertjes druk en lawaaierig als ze op reis gaan - wen er maar aan :) . Maar ik kan me voorstellen dat je eigenlijk aan vakantie toe bent! Na al die indrukken en ook lichamelijke vermoeienissen zal het een weldaad zijn om aan het zwembad te liggen. Volgens het programma blijven jullie daar ook een paar dagen, dus kun je echt bijkomen. Doe dat, en geniet van je rust en het comfort!

    Heel dikke kus!

    ps Wieger : jij werkt op dit moment het hardst denk ik, vandaar je latere reactie ;)

  • 05 Juli 2012 - 09:47

    Gabriëlle:

    Lekker schwimmen ja, ja!
    Leuk zo'n stadje vernoemd naar je oudste zus. En van dat weeshuis; heb je meteen kunnen kijken of je je vrijwilligerswerk straks ook in zo'n huis wilt doen! Enjoy! X

  • 06 Juli 2012 - 09:06

    Annemarieke:

    Hoi Det ;)
    Dat klinkt heerlijk - en fijn dat er foto's zijn die dat ook bewijzen! Ik weet niet of Vincent inmiddels al aan het praten is geslagen, maar hij maakt in ieder geval leuke foto's. Dat is ook wat waard...
    Rust maar even lekker uit en geniet van de luxe van het hotel. X

    P.S. wat krijgen die kindertjes een fancy wiskundeles!

  • 08 Juli 2012 - 10:28

    Tante Carla:

    Hallo Bernadette,
    Ik geloof meteen dat je even aan wat rust toe bent, het is toch ontzettend veel indrukken die je op doet. Het doet ons ook weer denken aan de reis die we een paar jaar geleden gemaakt hebben naar Vietnam. heel mooi. Blijf genieten ,liefs en groetjes vanuit Boxmeer.

  • 09 Juli 2012 - 13:16

    Messi!:

    Berrie! Wat klinkt het allemaal heerlijk! Jaloers jaloers.. meisje geniet er heel erg van! voor je het weet ben je weer in het saaie nl! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Vietnam 2012

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2012

Nog maar 1 nachtje slapen..

19 Juli 2012

Peace Village!

12 Juli 2012

Parijs van het oosten

05 Juli 2012

Eindelijk relaxen

02 Juli 2012

Van Nederlander tot Vietnamees
Bernadette

Actief sinds 27 April 2012
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 19832

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2015 - 05 Juni 2016

Studeren in Stockholm

17 September 2014 - 02 Januari 2015

Cuba, Suriname en Curacao

24 Juni 2012 - 31 Juli 2012

Vietnam 2012

Landen bezocht: