Hanoi it is! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Bernadette Vlodrop - WaarBenJij.nu Hanoi it is! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Bernadette Vlodrop - WaarBenJij.nu

Hanoi it is!

Door: bernadettevietnam

Blijf op de hoogte en volg Bernadette

27 Juni 2012 | Vietnam, Hanoi

Zo, dit is echt de eerste keer dat ik internet heb. De afgelopen dagen heb ik zo veel meegemaakt en gezien. te veel om allemaal te beschrijven maar ik ga het toch proberen.

Als eerste hadden we de vlucht van Amsterdam naar Seoul. Dit was een erg lange vlucht maar elukkig zat ik naast een aardig meisje. Thuantga of zoiets uit Eindhoven. Ze sprak goed Engels en een woordje Nederlands zodat het een leuke en snelle reis was. Eenmaal in Seoul scheidden onze wegen en was ik 7 uur lang alleen. Maar alleen op Seoul airport ben je nooit. Ik heb veel gezien, gelopen en gehoord. Verder is er hier niks boeiends over te vertellen.
Daarna mijn vlucht van Seoul naar Hanoi. We hadden al meteen een half uur vertraging doordat er mensen niet op kwamen dagen en we dus hun spullen uit het vliegtuig moesten halen. Na al die uren wachten en slecht slapen was dit de druppel en besloot ik maar te gaan slapen. Boos en ge"irriteerd viel ik in slaap. Pas 3 uur later werd ik weer wakker en waren al bijna in Hanoi.In Hanoi begon het echte avontuur!!

Ik liep naar buiten en zag al nmeteen een mannetje staan met een bordje: 'Mrs Heleen van Vlodrop'. Dat kon dus niet missen. De man pakte meteen al mijn bagage af. Hierdoor werd ik een beetje terughoudend aangezien papa had gezegd nooit je spullen af te geven. Gelukkig kwam alles goed en konden we gaan. De rit was werkelijk geweldig. Hanoi by night is heel mooi en heel druk. Ik heb echt de gekste dingen gezien: spookrijdende fietsers op de snelweg, oude mannetjes die hun gewassen te drogen leggen midden op de snelweg en auto's die elkaar al toeterend links en rechts inhalen. Je snapt dat ik best even bang was.3
Eenmaal bij het hotel ontmoette ik Vincent. Hij is een aardige jongen maar zegt niet zoveel.

De volgende dag moesten we alweer om 10 over 8 in de bus naar Halong Bay. De rit duurde 4 uur en we gingen over een hele hobbelige weg waardoor we helemaal door elkaar geschud aankwamen.
We werden met een kleine boot naar onze grote ' cruise' boot gebracht. Op die kleine boot ontmoette we Caroline, Andrew, Amy, Russt en nog wat meer mensen. Dit waren allemaal backpackers uit Amerika, Engeland en Australie.
Toen we op de boot aankwamen gingen mijn ogen open van verbazing. De boot was heel groot en erg luxe. We voeren meteen weg en zagen een (klein) deel van Halong Bay. Halong Bay is zo'n 10.000 m2 groot waardoor we dus maar een relatief klein deel hebben gezien.
Nadat we even kort hebben kunnen opfrissen kregen we een geweldige lunch van zo'n 6 gangen geserveerd. Het was echt heel lekker (maar wel een beetje raar)'s Middags zijn we met die groep naar een grot gevaren. Allemaal even mooi en indrukwekkend. Daarna hebben we gecayaked (of hoe je het ook schrijft). Dat was ook heel mooi en we hebben veel van de grotten en eilanden gezien.
Ook hebben we in de zee gezwommen. Het water was heerlijk warm en spiegelglad; klaar om door ons met een sprong van de boot verstoord te worden. Het was erg gezellig aangezien we dus weer met diezelfde groep waren.
's Avonds genoten we weer van een heerlijk maal. dit keer door ons zelf genmaakt. We haden een cursus sping roll (vietnamese loempia) maken. het was er leuk en natuurlijk weer erg lekker. Al met al doet het eten mij aan Indonesie denken aangezien je de hele tijd al die kruiden ruikt.
Tijdens het eten kwam het gesprek op mij, mijn studie en Nederland. Ik heb meerdere keren uit moeten leggen wat de wietpas is en waar hij voor dient. Om dit alle in het Engels te doen was vrij lastig en erg vermoeiend. Ik heb 's avonds dan ook heel lang en goed geslapen.

vanochtend vetrokken we dan weer van de boot. Maar eerst gingen we nog langs een vissersdorpje in Halong Bay zelf. Die mensen wonen daar op drijvende bootjes. Echt ongelofelijk dat die mensen zo kunnen leven. daarna voeren we terug naar de haven en genoten we nog een laaste keer van een heerlijk 5 of 6 gangen maaltijd op de boot.

In de haven wachtte Cong (onze tourguide) op ons en gingen we in de bu terug naar ons hotel in Hanoi. Onderweg pikte we nog wat andere mensen op. Dit waren Zwiters uit Luzern. Ik (want Vincent praat niet) heb veel met ze gepraat over skien, zwitserland, nederland, en de wietpas (eel toevallig begonnen ook zij erover). Eenmaal terug in hanoi heb ik mijn eerste Vietnamese Dong gepind en ben ik opzoek gegaan naar een internetcafe. daar zit ik nu.

helaas moet ik gaan aangezien er mensen al een hele poos staan te wachten. Ik heb veel fotos gemaakt maar uploaden duurt te lang dus die houden jullie nog te goed.

Jullie lezen snel weer iets van me! Hopelijk heb ik dan een beter toetsenbord en wat meer tijd).
Ik ga verder met genieten!

Veel liefs vanuit hanoi!

  • 27 Juni 2012 - 11:46

    Mama:

    Heee meisje, wat fijn van je te horen! En dan zo'n entousiast verhaal: mijn dag kan niet meer stuk! Volgens de site is er in het hotel gratis internet, dus misschien kun je daarvandaan de komende dagen nog wat sturen? (al klopte het tel.nr. van het hotel ook niet, dus kan deze info ook onjuist zijn). We kijken ernaar uit!
    Heel dikke kus , mama

  • 27 Juni 2012 - 19:27

    Annemarieke:

    Hahahahaha 'Vincent praat niet' - ik zie het al voor me! Dat wordt gezellig :)
    Maar een mooi verhaal, hoor!! Lekker eten, lekker zwemmen, en nu al veel mensen leren kennen. Maak maar snel een standaardverhaaltje over die wietpas, dat zul je nodig hebben :) Ik geniet op afstand lekker met je mee. Zet 'm op!
    Ik kijk uit naar het volgende verhaal, Heleen!
    Kusje

  • 27 Juni 2012 - 19:28

    Annemarieke:

    Hahahahaha 'Vincent praat niet' - ik zie het al voor me! Dat wordt gezellig :)
    Maar een mooi verhaal, hoor!! Lekker eten, lekker zwemmen, en nu al veel mensen leren kennen. Maak maar snel een standaardverhaaltje over die wietpas, dat zul je nodig hebben :) Ik geniet op afstand lekker met je mee. Zet 'm op!
    Ik kijk uit naar het volgende verhaal, Heleen!
    Kusje

  • 27 Juni 2012 - 19:38

    Tja Wie ?:

    Tjonge wat leuk om te lezen. Ik geloof - ook van de beelden die op internet te zien zijn - dat het werkelijk een wonderschone (grote) baai is, die je vandaag en gisteren gezien hebt.
    Ook kan ik me wel wat voorstellen bij de lange vliegreis en de ellendig lange wachttijd op dat vliegveld daar in SEOEL. en dan ook nog lanter aande grond moeten blijven is helemaal een ramp natuurlijk.
    Maar het valt in het niet als je leest hoe leuk en interessant de rest van de reis is geweest tot nu toe. Ik benijd je best wel en heb al met je moeder besproken of we niet ook naar zulke verre oorden moeten gaan. Geniet maar flink van Vietnam al dat mooi dat daar te zien is. Let op zakkenrollers en al dat andere gespuis en ga niet met vreemde mannen mee.

    Veel plezier

  • 27 Juni 2012 - 21:47

    Wieger:

    Leuk zeg! Ik kijk uit naar je eerste Karaoke-belevenissen! Hoiii

  • 28 Juni 2012 - 21:53

    Gabrielle:

    Topverhaal Det! Mooi te lezen dat je het zo naar je zin hebt. En inderdaad, zulk water vraagt er gewoon om om verstoord te worden ;) En wellicht komt Vincent nog los wanneer jullie op elkaar aangewezen zijn als je "through the rainforest" loopt. Geniet maar lekker zusje, we blijven je volgen! X

  • 29 Juni 2012 - 13:00

    Elly En Rob:

    Hallo Bernadette,

    We waren half-en-half in afwachting van verhalen over Afrika, maar deze berichten over Vietnam, de mensen, de natuur en het eten zijn ook voor ons als thuisblijvers dik de moeite waard!!!
    Verrassend is het altijd om nieuwe mensen te ontmoeten en te ervaren dat je veel dingen samen deelt, maar ook dat er verschillen zijn....en niet iedereen ( Vincent??) praat even makkelijk een eind weg in het Engels.

    Geniet ervan.
    We zijn benieuwd naar je verdere belevenissen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Vietnam 2012

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2012

Nog maar 1 nachtje slapen..

19 Juli 2012

Peace Village!

12 Juli 2012

Parijs van het oosten

05 Juli 2012

Eindelijk relaxen

02 Juli 2012

Van Nederlander tot Vietnamees
Bernadette

Actief sinds 27 April 2012
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 19811

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2015 - 05 Juni 2016

Studeren in Stockholm

17 September 2014 - 02 Januari 2015

Cuba, Suriname en Curacao

24 Juni 2012 - 31 Juli 2012

Vietnam 2012

Landen bezocht: